NOVODOBÁ HISTORIE

Členové klubu se účastnili velocipedistických akcí,při kterých reprezentovali                   Ostravu-Hrabovou,a to vždy v čestných kláních,ať již sportovních či kulturně-společenských:

IVCA RALLY HUNGARY 2014 - MISTROVSTVÍ SVĚTA HISTORICKÝCH KOL TISZAKÉCSKE 25.6. - 28.6.2014

Středa: Na cestu jsme se vydali dva z Ostravy,já a Franta,600.km autem do středu Maďarska do Tiszakécske.Startovné bylo 140.Eur,tak už jsme nechtěli moc utrácet,tak jsme vybrali,že budeme stanovat.Po drobných sklerotických výpadcích co jsme doma vše zapoměli (brýle,polštáře,spacák),takže věcí které nejsou potřebné k stanování,jsme zvládli cestu přes Slovensko a dorazili do středu Maďarska.Navigace nás dovedla super.Nevím jak by jsme se ptali na cestu.V Tiszakécske jsme se registrovali a obdrželi stravenky na jídlo.Poté jsme šli stanovat do místního kempu.Stan jsme postavili vedle dalších moraváků,celkem nás bylo 60.krajanů z asi 220.účastníků z celého světa.                                                                                       Čtvrtek: Jel se závod na 25,50,75,100.mil. Od rána jsme věděli,že nepojedeme nejdelší trasu,protože jezdit celý den mezi  kamiony by byl hazard.Zvolili jsme zlatou střední cestu tj. 50.mil (80.km),tj.4.okruhy po 20.km,ráno 60.km a po obědě 20.km.                                                 Pátek: Tento den byl odpočinkový,koupání v místních termálních lázní.Nejchladnější voda v bazénu byla 28.st C. Každý večer jsme měli kulturní program pořádaný místními Maďary.         Sobota: Závody na 1.míli.V prvním semifinále jsem  skončil na 7.místě a v druhém semifinále Franta na 7.místě,takže 13 (14.místo) na světě.SUPER !!! Celkově naši krajani vyhráli co se dalo,kromě kol speciály,kteří vyhráli Švédové. Jinak plášťová kola muži i ženy,vysoká kola muži originál i repliky,děti i hobby horse vše pro ČR.Duhový dres Mistra světa,tj.jízda na originále vysokého kola je po loňském vítězství Pepy Zimovčáka opět v držení reprezentanta České republiky!!!

SRAZ VELOCIPEDISTŮ PO 105.LETECH,JÍZDA Z HRABOVÉ DO DOBRÉ 31.5.2014

Předem komentáře k této akci chci poděkovat Karlu Sýkorovi za jeho přínos pro náš klub a velocipedisty v Ostravě a okolí.Materiály z Zemského archívu v Opavě,které nám předal,vedly i k přípravě na tuto akci. 31.5.1909 se setkali velocipedisté z Vítkovic,Mitrovic,Staré Bělé a jiných částí Ostravy v Hrabové u kostelíku sv.Kateřiny ,aby čelili germanizaci českého národa.

Přesně na den po 105.letech jsme se sešli před kostelíkem sv.Kateřiny,aby jsme si připoměli naše předky,jezdících na velocipedech.Akce se konala pod záštitou starosty obce Hrabová pana Rostislava Nadě,který přinesl prapor obce Hrabová,který ale nebyl jediným praporem na tomto setkání.Karel Sýkora přivezl na velocipedu prapor obce Proskovice a náš klub měl zapůjčen původní prapor Klubu českých cyklistů z Mitrovic.Snad se možná najde náš prapor velocipedistů z Hrabové,který nevíme,jest-li byl vyroben,ale známe jak měl vypadat.Po focení u kostelíku jsme se vydali směr obec Dobrá,kde jsme byli pozváni místostarostou Stypkou na druhý ročník Setkání moravsko-slezských velocipedistů.Jízda proběhla s občerstvovacími zastávkami bez nehod a po krátkém dešti,který jsme přečkali v krmítku v Místku jsme pokračovali do Dobré.V Dobré jsme se setkali v cyklobaru s dalšími velocipedisty z Ostravice a pokračovali na hřiště.Po přivítání se s dalšími členy našeho klubu,místními občany a místostarostou obce jsme přijali pozvání na oběd do Restaurace na Sýpce.Poté jsme absolvovali dva okruhy na hřišti a představení našeho klubu.Tady musím poděkovat našim členům,kteří přijeli ve velké účasti a v dobovém oblečení.Nevím kdo zařizoval počasí,možná Olda Dlouhý,který byl v soudružském oblečení,ale pršelo jen když jsme byli schovaní.Na zpáteční cestě jsme se stavili u minigolfu v Místku kde jsme si dali pivo Koníček 11ku z Vojkovického pivovárku a konečně se nahřáli na sluníčku.Zpáteční cestu jsme trochu urychlili,aby jsme ujeli větru a dešti,což se nám povedlo.Dojeli jsme na hřiště do Hrabové,kde probíhala firemní akce,tedy kravál,že jsme si nemohli dál povykládat.Toto byl snad jediný zápor této akce.

Děkuji všem za pohodové odpoledne a doufám,že se i Vám líbilo.Účastníky prosím o zaslání kontaktů,tak aby jsme Vás mohli pozvat k budoucím akcím,které budeme pořádat.

5.VÝROČNÍ ZASEDÁNÍ VELOCIPEDISTŮ VE ŽDÁNICÍCH 17.11.2013

Na setkání velocipedistů ve Ždánicích okr.Hodonín se nás sešlo kolem šedesáti a náš klub zastupovalo celé představenstvo klubu.Bylo to setkání starých známých,protože se vídáme na akcích po celé naší republice.Sice jsme se poznávali,protože jsme ssebou neměli velocipedy a stylové dobové oblečení.Vyměnili jsme si fotky z akcí,prohlédli dobové filmy o cyklistice a seznámili se s návrhy termínů akcí v příštím roce 2014.Náš termín,který jsme navrhli (23.8.2014) byl již zamluven místními ze Ždánic,tak jsme rozumně ustoupili a navrhli termín o týden dříve,či později.Musíme se domluvit s členstvem klubu a termín nesmí kolidovat s veteránskými akcemi na Ostravsku.Pozvali jsme velocipedisty na naši akci a návštěvu Ostravy.Vyměnili jsme si  vizitky a propagační materiály o našich akcích.Místní nabídli bohaté občerstvení,hlavně domácí škvarky a červené víno moc chutnalo.Děkujeme pořádajícím za příjemně strávené odpoledne.

BISKUPICKÝ KALÉŠEK - BISKUPICE U JEVÍČKA

Vždy první sobotu v říjnu v letech 2005-2013

MISTROVSTVÍ REPUBLIKY VELOCIPEDISTŮ - VELKÁ BÍTEŠ

Účast v letech 2011,2012

VELINY,MEMORIÁL MIROSLAVA MACKŮ

Účast v letech 2010,2012

NA KOLE DĚTEM

Doprovod účastníků ze Staré Bělé do Hrabové a poté z Frýdku-Místku do Bašky v roce 2012.

OTEVÍRÁNÍ CYKLOSTEZKY KOLEM OLEŠNÉ

MISTŘI NA PRADĚDU

Dopovod Ivana Křivánka na kostitřasu na vrchol Jeseníků od Dolní Moravice.

Z VŘESINY DO SLAVKOVA

Doprovod Ivana Křivánka.

DOBRÁ

Sraz Slezských a moravských velocipedistů (nultý ročník) v Cyklobaru Dobrá v roce 2012.

NA KOLE OSTRAVOU

20.4.2013

Průjezd Ostravou na historických kolech.Celkově najeto 40.km

Občerstvení ve Vítkovicích "U staré pípy" a v Hrabové na hřišti (Čafce).

DO PRÁCE NA KOLE   http://www.dopracenakole.net

Květen 2013

Jelikož z našich členů do práce jezdím na kole jen já,asi to bude tím,že někteří jsou už v důchodu,nebo mají práci sto metrů za barákem,tak jsem se přihlásil na pravidelnou jízdu do práce na kole.Samozřejmě na velocipedu (taky).

Tak pár zážitků:

Nedoporučuji kupovat si pláštěnku na kolo.Koupíte a pak chčije a chčije

Murphyo zákon platí!!! Sedneteli na kolo,vždy jedete proti větru a do kopce.Sic nechápu,že to může být do kopce,když jedu tam a zpět,ale doporučuji si to zkusit.

Moje heslo: DO PRÁCE NA KOLE SE JEZDILO,AUTO TU JEŠTĚ NEBYLO

Jura

IVCA RALLY 2013 MISTROVSTVÍ SVĚTA - VESELÍ NAD MORAVOU  (ČR)

22.5.2013 - 26.5.2013  http://www.ivcarally2013.cz/ http://www.ivcarally2013.cz/novinky.html

22.5.2013 Registrace na místě kolem 13.h.,ubytování v penzionu Eva na Masarykově třídě (nedoporučujeme-hluk z hlavní cesty ...),Franta prohlídka okolí,kempu,kol,pozdravení se se známými tvářemi...Já jsem jel projet čtvrteční trasu Veselí nad Moravou-Kozojídky-Hroznová Lhota-Kněždub-Tvarožná Lhota(tam se ve čtvrtek nejelo)-Hroznová Lhota-Tasov-Kozojídky-Veselí nad Moravou,najeto 25.km o průměru.Po večeři program a přivítání účastníků (cca 170) od nás asi polovina,jinak Kanada,Bali,Německo,Švédsko,Švýcarsko,Polsko,Slovensko,Španělsko,Francie... Cimbálovka a jiné místní speciality,prostě víno,ženy,zpěv a slovácká kultura.Šli jsme spát o půlnoci,a tak to bylo každý den.

23.5.2013 Vstávali jsme ve 4.30.h,po klasické snídani z doma vzaté chleba-lovecký salám-máslo vyražení na start závodu v 6.h. Franta č.70 kategorie vytrvalostní jízda 50.mil (80.km),já č.69 vytrvalostní jízda 100.mil (160.km),která byla nutná odjet v době 6.h.-18.h. Na startu vyjeli závodníci v 6.h. 27.vysokých kol a ostatní na cestovních kolech a potom vytrvalci,tj.my dva a několik dalších šlapajících.Okruh měřil 20.km s pěti zastávkami,kde se zbírali razítka,bylo občerstvení,voda,čaj,banány,pomeranče,jablka,müsli tyčinky...velká podpora diváků,hlavně dětí ze škol,fandění,plakáty,kravál...Frantovi jsem ze začátku ujel,ale nebyl to závod i když jsem předjížděl závodníky,co vyjeli dříve,koho jsem viděl,toho jsem chtěl trhnout,pěkně blbá taktika no průměr první dvě kola 22.km/h.Co se týká počasí tak ráno kolem 8.st.C. a neustálý silný vítr,který byl ve směru,když jsme jeli do kopce,tak proti větru,což byl v dalších okruzích dost zásádní problém,z kopce to šlo,jeli jsme i přes 30.km/h,do kopce kolem 15.km/h.No najeli jsme první postupný cíl,dva okruhy,25.mil (40.km) celkem vpohodě,Franta zaostával jen asi o jeden kilometr.Třetí okruh byl už dost těžký,zvedal se vítr,a to jsme si mysleli,že to nejde,Frantovi jsem ujížděl více,ale průměr se snižoval,na nějakých 20.km/h (program Sport Tracker-Android-SG3.GPS).Rozhodli jsme se,že dáme i čtvrtý okruh a pak uvidíme,no byl to masakr,teplota stoupla na 13.st.C.,ale vítr taky.Dojel jsem a volal Frantovi co a jak,byl asi pět km.přede mnou,ale o okruh méně.Rozhodl jsem se,že na něho počkám v cíli,v nohách 50.mil (80.km),ozývali se první problémy,moc kyslíku,tvrdé lýtka,kolena a taky sůl v očích,bo všudepřítomný pot,hrozilo mi z větru prochladnutí a zápal plic,měl jsem na sobě propocené věci.Franta dojel a jeli jsme se převléct na ubytovnu,tj.dalších 2.km navíc.Po doplnění dětského pudru na mezipalcové prostory na nohou,převlečení funkčních a jinných trik,doplnění kapesníků,bo moc kyslíku vyhnalo z nosu všechny pavouky z čistého ostravského vzduchu,jsem dojel na start a Franta na oběd,bylo kolem 12.h.tj.ještě 6.h.do konce,tedy dost času na dojetí,podle průměru 19,5km/h,tj asi hodinu a patnáct minut se zastávkami na občerstvení a razítka.Já jsem vyjel a Franta obědval,oběd bych nedal,měl jsem taktiku co zastávku deci,dvě deci vody,nebo čaje,čtvrt banánu,nebo pomeranče,nebo jedno müsli,takže za jedno kolo víc než banán (od té doby jsem banán nejedl ) a asi 7.deci vody.No hlaďáka jsem za celý den nedostal,ale voda odtékala jinudy než měla,skoro vše jsem vypotil.Franta mě počkal v cíli,já měl 100.km v nohách musel jsem si masírovat lýtka a občas změnit točivý pohyb v chůzi,ale šlo to.Frantovi jsem doporučil,ať nejede,bo vítr byl čím dál silnější a ohlá tráva už ležela jak pod parním válcem přejetá.No,ale Franta jel se mnou,já 6.okruh,Franta 5.okruh.Takhle jsme odjeli 2.kola já 7,Franta 6.Trápili jsme se hlavně do kopce proti větru z Kněždubu do Tasova a z Kozojídek do Veselí nad Moravou.Masakr jak cyp ().Franta mi chtěl ukázat zajímavosti,které spatřil po cestě,např.vyvrhnutou srnu,ale já jsem se tam raději na ni nedíval,jinak bych vrhnul taky,žaludek už bolel z té nezvyklé pro mne stravy,voda taky není můj oblíbený nápoj... Pátý okruh a já měl průměr 19.km/h celkově,po šestém, 18,7.km/h,po sedmém 18,3.km/h....věděl jsem,že to je v háji,že to snad nedám.Poslední dvě kola mi šla hlavou písnička "Jsem prý blázen jen..." cesta do kopce proti větru byla možná rychleji jít pěšky,jel jsem tak 7.km/h a zdálo se mi,že couvám a nejedu dopředu,ještěže se se mnou bavili lidi po trati (nemyslím policajty) a na zastávkách.

8.okruh píši zvlášť,najeto už 145,průměr 18,3km/h a čas do 18.h tak hodinu a půl.Dám to,nebo nedám???? Franta už skončil,najeto 75.mil (120.km),a to jel jen 50.mil (80.km),prostě v jeho letch boooorecccc !!!! Jeho gesto,že mě od předposlední kontroly,tj.posledních pět km pomůže dotáhnout do kopce,jsem nemohl odmítnout,domluveno.Ale kdo měl furt šlapat???? Zas to zbylo na mne,bylo to o vůli.Musel jsem změnit taktiku,na banány a vodu to nedám,to jsem věděl.Ještěže pořadatelé měli všude zábavný program a občerstvení ovocného typu tekutého,tak to šlo,nabízeli to sami,neměl jsem už sílu odmítnout,i když předtím sedm okruhů jo,doteď ani kapku.Čas se mi krátil,z druhé kontroly Kněždub proti větru a do kopce,tak to bylo maso,tráva zlomená,já taky,ale ještěže jsem neměl sílu seslézt z kola,jinak bych nenasedl.Dojel jsem do Tasova na kontrolu úplně hotový,ze sedla se sesunul na štangli a seděl na ni.Pořadatelé mi dali 38.razítko,volám Frantovi,ať mi jede naproti,dávám doping do každé nohy (DÍKY).Jedu dál,ani nevím jak jsem nasedl,asi mě i trochu roztlačili.Byly přede mnou už jen dva kopce a jen 7.km.Ten první levotočivá zatáčka,vítr v zádech,tak to ještě šlo.Pak sešup z kopce,ani jsem nemohl šlápnout,ještěže to jelo samo.Dojel jsem do Kozojídek,předposlední razítko,ovocný doping.Myšlení mi nějak nefungovalo,asi bych dál nejel.A tu se objevil Franta 4.km do cíle,z toho 3.do kopce,10.minut do 18.h.Jeho oznámení,že jestli nedojedu do 18.h,tak nejsem klasifikovaný (jako závodník?).Tak jsme vyrazili,visel jsem za ním přilepený ja fčela na chleba s medem,neustále mi ujížděl,nemohl jsem,nemohl jsem trefit závětří,poslední kopec před cílem,samosebou proti větru...píííííííííííp....byla používaná jen silná chlapská slova,no a jsme na kopci,teď jen z kopce supr jede to samo,nemohl jsem dole dát ani torpedu protipohyb,abych zabrzdil.Dojeli jsme trochu po čase,dostal jsem poslední 40.razítko a přišly emoce....já debil jsem to dojel...100.mil...160.km...průměr 18.km/h.V posledním okruhu by mne předjela i babka co by jela v neděli do kostela.Začlo se mi třást tělo z přetížení,emocí,propocení a taky prochladnutí,bo po celou dobu nešla rtuť nad 14.st.C a větr jak cyp.

No pak jsme dojeli na ubytovnu,převléct se do suchého,osprchovat se ze soli na těle,dát vnitřní zahřívadla,pak zpět na kole na večeři (já šlapu...???),kulturní program-super,pár plzní,konečně fungují ledviny,nějaké to červené,koláčky.....no o půlnoci spát.

Já jsem za celý den najel 169.km,Franta 129.km.

Nějaké video,stojí za to,mrkněte:

24.5.2013 Vstávali jsme docela pozdě,až v 7.30.h,snídaně klasika lovecký s chlebem.Pak jsme šli na ulici Veselskou,kde se konal Bleší trh.Prodávali tam hlavně belgičané a němci,zvonky,řidítka,sedla,celé kola,belgické pivo,součástky,oblečení,plakáty,pohlednice........ Po nakoupení drobností,byl v městě kulturní program,jízdy na kuriozních kolech,Lopraisova Tatra,Aerovky,Jawa OHV,vystoupení KČV 1880 na vysokých kolech...

Po obědě byl závod na 1.anglickou míli v kategoriích: plášťová kola muži a ženy,vysoká kola repliky muži a ženy,kuriozity,děti a vysoká kola originály muži.

Pro některé závodníky po včerejších sto mílích objet třikrát školu byl velký problém (to byl můj případ ) a po startu ve čtyrech lidech já,Polák,Maďar,Franta,kdy postoupili do semifinále dva velocipedisté,jsme s Frantou nemohli se rozjet,já 4tý Franta 3tí,ve druhé zatáčce jsem si špatně najel a vyneslo mě to na obrubník a asi tři metry jsem to vybíral tak-tak,zprava jsem ho gumoval.No postupně jsme to rozjeli,Franta trhl všechny a já alespoň maďara a poláka jsem v cílové rovince skoro předjel (ale nechtěl jsem ho předjet),tak Franta první-postup! Já třetí nepostoupil jsem-hurá! Polák mi pak děkoval,že jsem ho nechal dojet druhého,tedy oboustraná spokojenost .Franta ze semifinále nepostoupil ze třetího místa,byli tam jiní borci,vepředu talíř 63.zubů,vzadu 19.zubů,prostě mazec.Nejhezčí byly závody na vysokých kolech,hlavně klopení čtyř pravoúhlých zatáček bylo šílené,hlavně se dívat na rychlost a umění Pepy Ziimovčáka,to byla krása .Pepa vyhrál oba závody na vysokých kolech,jak repliky,tak originály.Za výhru na originálu vysokého kola mu náleží a oprávněně duhový dres mistra světa! Tak letos Pepa vyhrál mistrovství po desáté gratulujeme!!!

Diváků a občerstvení po trati závodu bylo dost,fanoušci byli skvělí.Děkujeme.

Na večerní program připravili pořadatelé návštěvu Bzence,návštěvu zámeckého vinařství a posezení při cimbálovce ve vinném sklípku.Občerstvení bylo super,víno skvělé,cimbálovka hrála české lidovky.Všichni se bavili mezi ssebou i přes jazykovou bariéru.Po dojezdu zpět autobusem,jsme šli spát ve dvě ráno.

25.5.2013 Ráno jsme vstali v 7.30.h a po snídani (co asi?),jsme vyrazili na focení a jízdu do Uherského Hradiště.Sraz byl v 8.45.h na Bartolomějském náměstí.Fotka byla pořízena z výšky vysokozdvižné plošiny.

Poté byl odjezd po cyklostezce č.47 do Uherského Hradiště,zastávka v Milokošti u hospody,kde se nikdy nestavil slavný rodák Pepa Zimovčák(napsáno na plaketě na hospodě) na pivo,zastávka na zámku v Uherském Ostrohu a shlédnutí šermířského vystoupení,jízda kolem leteckého muzea v Kunovicích,pak zastávka v Panském dvoře v Kunovicích na skvělý oběd a vystoupení krasojezdkyně,mistryně světa Martiny Štěpánkové.Jízda pokračovala do Uherského Hradiště,kde předvedli své umění na plášťových kolech skupina KČV ze Zbraslavi a na Vysokých kolech borci z ČKV 1880,tj.nejstaršího sportovního klubu na českém území (od roku 1880).Po občerstvení jsme jeli zpět,se zastávkou v Milokošti v hospodě kde se Pepa nestavil,tak my teda dva Ostraváci na dva pěníky jo .

Po večeři byla závěrečná kulturní akce v kulturním domě ve Veselí nad Moravou.Koupení propagačních předmětů od Pepy Zimovčáka na pomoc dětem http://www.nakoledetem.cz/         vyhlášení vítězů,swigová hudba,vínečko,raut,poslední pokec s kamarády a předání adres a propagačních předmětů a dárků našeho klubu a obce Hrabová,no a po půlnoci spát.

26.5.2013 Po snídani v 8.h. tentokrát chleba se šunkou,rajčata,papriky a po velkém úklidu ubytovny odjezd v 10.h. zpět do Ostravy.

JURA  AXMANN A FRANTA JANŠA DĚKUJÍ ORGANIZÁTORŮM,POŘADATELŮM,DIVÁKŮM,FANOUŠKŮM,POLICII ČR,MĚSTSKÉ POLICII ZA SUPER AKCI VE VŠECH SMĚRECH A KAMARÁDŮM Z OPAVY,SLAVKOVA,SLATINY,VESELÍ NAD MORAVOU,ZBRASLAVI I JINÝCH ČESKÝCH OBCÍ A PŘÁTELŮM ZE ZAHRANIČÍ ZA PŘÁTELSKOU A KAMARÁDSKOU ATMOSFÉRU

Videa jsou na you tube uživatel AXIJ13 a Vrba Antonín IVCA.

SETKÁNÍ MORAVSKÝCH A SLEZSKÝCH VELOCIPEDISTŮ V DOBRÉ 1.ROČNÍK

1.6.2013

Výjezd do Dobré od kostelíku v Hrabové byl ve 14.h.Vyjelo nás celkem dost (10) na to,že počasí nám moc nepřálo.Jeli jsme vše po cyklostezce směr Vratimov a poté kolem řeky Ostravice.Na úrovni obce Žabeň přestalo pršet a tak jsme mohli sundat pláštěnky a šlapat dál do Frýdku-Místku.Přejeli jsme přes poslední můstek přes Ostravici a kolem řeky Morávky jsme dojeli až do Dobré.Sraz nebyl v Cyklobaru,ale Na sýpce.Ve vedlejším sportovním areálu probíhal dětský den.V 17.h. proběhlo představení velocipedistů a jejich kol a pak jsme měli spanilou jízdu na dvě kola (po úspěchu na tři) po místním okruhu z tartanu.Poté bylo občerstvení v restauraci Na sýpce.Odjeli jsme z Dobré po 19.h již za slunečného počasí.Těsně před tmou jsme byli doma.Najeli jsme kolem 50.km.Děkujeme starostovi Dobré,pořadatelům a divákům v Dobré a po cestě za podporu velocipedistů.

SODOMKOVO VYSOKÉ MÝTO

8.6.2013

Účast: František Janša,Václav Gerolt,Vladimír Brtník

Velký úspěch našeho klubu 1.místo Janša František,2.místo Gerolt Václav v kategorii nad 60.let v závodu na jednu míli.

Velká gratulace.

BRNĚNSKÁ MÍLE

16.6.2013

Václav Gerolt se umístil na 9.místě z 32.účastníků.

Super!!! Velká gratulace.

BÍLOVECKÉ ŠLAPÁTKO

22.6.2013

No další akce,kdy jsme si mysleli,že snad bude pořád pršet. V 7.h ráno ještě lilo,ale pak hned přestalo,takže Franta s Václavem vyjeli v 7.15 od Kostelíka v Hrabové.Pak celkem podle časového harmonogramu 7.30 u mne,7.40 kolem Dakoty a pak směr Polanka a dále.Omlouvám se zbylým dvoum kamarádům,za cyklokrosovou vložku po šutrum-štěrkum,mezi Polankou a Jistebníkem.U Polaneckého mostu jsme byli na čas v 8.h. a opět se nikdo k nám třem nikdo nepřipojil.Tak chlapi a dámy,kaj ste,že s námi nejedete? Cesty vybíráme nenáročné,s častými zastávkami.Velocipedy Vám ve sklepě stojí a vy na nich nevyjedete si užít tolik srandy a skvělých slušných lidí.Nebo mi chcete namluvit,že hnijete doma a díváte se na seriály,nebo tu špinavou politiku !?!?

Franta vytáhl,skoro bych mu věřil,že ze šrotu,své "LEHKÉ POLOZÁVODNÍ KOLO" značky ES-KA a kdo viděl film Obecná škola,tak vypadal jak správný elektrikář,zablácený,bo neměl blatníky a na mokré cestě to bylo znát.Už mu na tom kole chyběl jen cvrk z plechu,neb jak jsem byl malý z víčka od krabičky od hořčice,nebo salátu kobzolového (to už je dávno,co?).

Dojeli jsme do Bílovce na Bílovecké šlapátko ve správný čas výjezdu (9.h) z  náměstí.Pominu,že jsme se o této akci dozvěděli čistě náhodou a děkuji Infocentru Bílovec a Knihovně Bílovec za odpovědi na mé otázky kdy,kde a jak.Najeli jsme kolem 25.km.

Bílovecké šlapátko - akce s víceletou tradicí,pořádána místními nadšenci,ochotníky a přívrženci historie a historických kol.Vyjížďka po okolních vesnicích,tak kdo zná okolí,tak ví,že jsou tam kopce,hlavně směr Bílovec-Tísek.Nestydíme se za to,že občas používáme i chůzi s kolem do kopce,neb si nemůžeme přehodit přehazovačkou na lehčí převod,leda tak přehodit vlasy na hlavě,ale kdo je tam má,že? Opravdu název šlapátko je příznačný dané akci,buď jsme šlapali do kopce vedle kola,neb tratili cestou šlapátka ,to až píši později.Na začátku každé vsi jsme se občerstvovali vybranými pochutinami,hlavně tekutými a po shromáždění všech účastníků jsme projížděli vesnice se zvukovými efekty zvonků,klaksonů a jinými zvuky k velké radosti místních přihlížejících.

Tady se někteří diví,proč nepíši kudy jsme jeli,tak zaprvé kdo si to má pamatovat,systém pro nahrávání celodení trasy selhal z důvodů vybití baterky slabým místním signálem a pořád jsme se bavili,že jsem to ani nesledoval.Asi Bílovec-Tísek-Výškovice-Těškovice-Bítov-Lubojaty-Lhotka-Bravantice-Velké Albrechtce-Bílovec.No,kdyby to bylo blbě,tak to bylo někde jinde v okruhu 100.km.

Ale to nemělo na skvělou akci vůbec žádný vliv.Dobře jsme se bavili,jeli na velocipedech a  starých kolech (tj.poválečných),seznamovali se a prostě super.Nemohlo nás ani zastavit upadnutá klika s pedálem,po rychlé opravě jsme jeli dál a dojeli jsme k místě pro piknik.Tam jsme v dobrém rozpoložení rozprostřeli deky,vytáhli víno,likéry,šnycly,kobzolsaláty,bábovky,kafe,doutníčky a jinné pochutiny co patří k pikniku a užili si odpočinku.Poté jsme pokračovali dále přes zastávku na hřišti a v motobaru u Hanky,kde jsme si dali uzená žebra z oblíbeného štětinatého elektrikářského zvířátka se zásuvkou místo rypáčku.Poté jsme jeli dále a po ztrátě kliky s pedálem,žeby to bylo to šlapátko??? ,tentokrát u Václava,který ukroutil středový čtyřhran (i ty kanče),tedy neopravitelná závada na cestě.Po půjčení kola dobrými lidmi z naší vyjížďky,DĚKUJEME,jsme mohli pokračovat dále do Bílovce.Tam jsme zastavili na akci horských kol a dostali medajle.

Poté jsme se rozloučili s místními super lidmi,kterých bylo asi 25,všichni historicky oblečeni,nebo až pohádkově (pozor na vlka Karkulko!).Poděkovali za báječnou akci a vyrazili po dalších 30.km směr Ostrava.Po zastávce v Jistebníku U Matěje,kde jsme přibrali manžele Marešovi a zastávce v Krmelíně u cyklistického nadšence s novým kolem,po operaci ramene,Milanem Máchou,který letos nevyjede na kole a popřání mu brzkého uzdravení jsme dojeli do Ostravy-Hrabové na Čafku na konečné rozloučení.

Najeli jsme asi 80.km +/- 10.km.

NA ZÁVĚR PODĚKOVÁNÍ VŠEM SLUŠNÝM,HODNÝM,ROZUMNÝM LIDEM I POLICII ČR,KTERÁ SE TAKTO K NÁM CHOVALA.

STUDÉNKA POLI

13.7.2013

Akce všech veteránistů - auta,motorky a kola.Takže Franta na Tatře 603,neustálý vítěz všech soutěží na motorce Láďa Brtník a já s Václavem na starém kole.Na kole jsme tentokrát nejeli po špatných cyklostezkách kolem Jistebníku,ale po cestě směr Krmelín,Jistebník,Studénka.Ve Studénce jsme měli sraz u Obecního Domu a poté vyjeli do okolí Studénky.Po občerstvení v motobaru u Hanky,jsme jeli směr Jistebník do Matěje a poté do Hrabové na Čafku na závěrečné občerstvení.

Najeli jsme s Václavem 70.km

OSTRAVA-PORUBA MEMORIÁL JANA VESELÉHO X.ročník

10.8.2013

V sobotu 10.8.2013 brázdili Hlavní třídu v Ostravě-Porubě cyklisté všech věkových kategorií.Pro Memoriál Jana Veselého se rozhodli ti nejvěrnější.Počasí přálo,výkony byly kvalitní.To vše pod dohledem nejvýznamnějších sportovců českého a československého sportu,kteří přijeli uctít památku skvělého velkého sportovce a člověka,svého kolegy Jana Veselého.Svou propagační jízdou jsme k památce přispěli i my,členové a kamarádi Klubu českých velocipedistů v Hrabové.

Děkujeme Tondovi Zálešákovi,který se účastnil na vysokém kole a přijel až z Moravského Berouna.

MEMORIÁL CHRISTIANA BATTAGLII

17.8.2013

Tohoto cyklistického závodu na počest cyklisty,který za svůj život najel na kole skoro milion kilometrů,se zúčastnil Pavel Sonnek a Václav Gerolt na silničním kole Favorit F1 r.v.1966,osazené Campagnolo součástkami,po renovaci.Samozřejmě v dobovém oblečení.Propagace našeho Klubu českých velocipedistů v Hrabové.

HRABOVÁ-OLEŠNÁ

24.8.2013

Výlet našeho klubu a příznivců na Olešnou.Podpořit nás přijeli i koloběžkáři,velocipedisté ze Staré Bělé,Tonda Zálešák z Moravského Berouna s pracovním kolegou ze Španělska,starosta Hrabové a místní občané.Po focení u Kostelíku sv.Kateřiny jsme vyrazili po ul.Domovské směr Šídlovec a přes řeku do Frýdku-Místku,kde jsme po občerstvení pokračovali na Olešnou na Rybářskou Baštu,kde jsme se setkali s místními kamarády a velocipedisty z F-M a Ostravice.Na koupání to zrovna nebylo,teplota do 20.st C. Budili jsme velkou pozornost místních občanů,hlavně vysoká kola každý obhlížel.Po propagační jízdě kolem Olešné jsme vyrazili směr Ostrava a po zastávce na statku jsme dojeli na hřiště do Hrabové.Předali jsme účastníkům malé dárky,pamětní listy,dárky pro děti a pro nejvzdálenějšího účastníka Tondu Zálešáka cenu našeho klubu,a to i za jeho ochotu.Díky.

DĚKUJEME VŠEM,KTEŘÍ SE ÚČASTNILI.

ZAŽÍT OSTRAVU JINAK

21.9.2013

Zažít Ostravu JINAK,tak na to jsme se těšili.Jak JINAK jsme mohli jet,než na velocipedech-JINAK starých kolech.Jak JINAK,výjezd z Ostravy-Svinova jsme nestihli,protože jsme měli,jak JINAK,jinné aktivity.Tak jsme dojeli do centra Ostravy,JINAK plné aut,teď bez aut.Na ul.30.dubna jsme jeli přes kruháč stage,JINAK kruhový objezd.Dali jsme si Radegast za 29,-,který JINAK stojí 25,-,prohlédli jsme si kola do Afriky,které zůstali JINAK zde v Ostravě,dostali jsme pozvánku do Cooltouru,asi JINAK kultúráku.Asi bydlíme ne na moravsko-slezském rozmezí,ale JINAK asi na ostrovech za průlivem.JINAK vzduch byl čistý,jak JINAK podle soudců v Praze.JINAK super akce,dost lidí,pěkné knihy....JINAK vpohodě .

Vzkaz pro ty,co furt tady nazývají vše jaksi po anglicky,jděte na západ a nebo JINAK do 17,19,4,5,13,5.......

BISKUPICKÉ KALÉŠEK

5.10.2013

Už zas? Kam zase jedeš? Znáte to?.....Na tuhle akci,by jsme jeli snad i na velocipedech.Řidiči to mají fakt těžké,řídit a nepít...Hlavně tady v Biskupicích u Jevíčka,dvě palírny,pár obyvatel,ale první sobotu v říjnu davy lidí,krásné dámy,děti,pánové na kolech a všudypřítomná slivovice a jinné ovocné destiláty.Letos již 15.ročník festivalu slivovice a 12.ročník jízdy velocipedistů.Letos nás ze severu Moravy jelo opravdu dost,z Ostravy,Ostravice,Studénky,Bílovce,Orlové... Ostudu jsme neudělali,účastnili jsme se všech akcí na velocipedech,koštů pálenek,charity,tomboly a výstavy drezín Ivana Křivánka.Rozdali jsme plno propagačních předmětů obce Hrabová a pozvali jsme známé velocipedisty k návštěvě.

Po registraci jsme sundali velocipedy ze střechy auta a po nezbytné technické kontrole kol,jsme jeli na náměstí k přivítání starostou obce.Po obdržení kaléšků s nápojem (jakým asi?) a jeho konzumaci,kdy se připilo na zdar akce,jsme se přesunuli do pálenice,kde se opět pilo z kaléšků.Poté jsme se přesunuli do Jevíčka na start závodu Jevíčko-Biskupice.Start a šílená jízda z kopce s pravou a levou zatáčkou,někteří jedinci bezhlavě vepředu,vyhrát,nic jiného neexistuje,pud sebezáchovy potlačen,za nimi další s vytřeštěnýma očima,jazyk na vestě,točivý moment maximální (blbý to převod),no prostě blázni a za nimi vpohodě,klídek,slivovička.Vyhrát? A proč? Nestačí se účastnit? No náramná to směsice.

Po vydýchání a vymotání jazyka z řetězu,zatlačení očí do očních jamek jsme si zašli na oběd,studený řízek se studeným salátem,studeným pivem a studeným povětřím,pak je i studený oblouk (pánové ví).Ještě-že se dají pít nápoje,kterým tak zima nevadí.Tak jsme se účastnili hodnocení destilátů,půlka za 10,- Kč,výtěžek na charitu.Po koštu hruškovic,slivovic a to tam byly ještě durancie,třešňovky,meruňkovice....jsme bohatě přispěli na charitu.Svět je krásný... Proběhla jízda pomalosti,ale jeďte pomalu,držte balanc po takové charitě,tam jsme neměli šanci uspět.Poté proběhla jízda elegance,opravdu všichni krásně dobově oblečeni.

Chudáci řidiči nás museli odvézt domů.Díky.Akci jsme ukončili v Restauraci ve dvoře v Hrabové až kolem 23.h.To ten den utekl jako voda......a to jsme žádnou nepili.

BISKUPICÍM ZDAR,ZASE ZA ROK SE UVIDÍME.